KLUB ROMSKIH 

VZGOJNO-IZOBRAŽEVALNIH ASISTENTOV

Nova ulica 14 Pušča, 
9000 Murska Sobota

Slovenija

 

Aktualno



1. romska otroška mini olimpijada

V soboto, 19. 9. 2015 je na Pušči v soorganizaciji MO Murska Sobota in Zavoda za kulturo, turizem in šport, potekala 1. romska otroška olimpijada ...

Enodnevni izlet na slovensko obalo

Juhu, počitnice so tu! Skupaj z otroki smo se v torek, 30. 6. 2015 veselili tudi romski asistenti, saj je za nami še eno uspešno šolsko leto.
...


Mnenja drugih o nas

"Dosedanja praksa nam kaže, da je to delo potrebno na slovenskih šolah, kjer se ukvarjamo s problematiko romskih vprašanj. Ta ciljna skupina nedvomno potrebuje v smislu uvajanja otrok in samega vključevanja posebno pozornost, katero najlažje vzpostavlja romski pomočnik. Romski pomočniki so pri šolskem delu neobhodno potrebni za kakovost dela in življenja na naših šolah, kar se tiče zlasti romske populacije".

                                                       
  Jožef Škalič,
ravnatelj OŠ Kuzma



"Delo romske pomočnice se je v našem vrtcu izkazalo za nujno potrebno, kot delo, ki je pedagoškemu procesu prineslo visoko dodano vrednost. Poglobilo se je sodelovanje s starši, z njimi smo lažje navezali stike. Okrepilo se je področje socialne vključenosti, manj je razlikovanja med romskimi in ostalimi otroki. Uspešno delo romske pomočnice je bilo vidno pri vseh starših in predstavnikih lokalne skupnosti. Dobili smo veliko spodudnih informacij". 
                                                                                          
Martina Vidonja,
ravnateljica vrtca Beltinci




"Na naši šoli deluje romska pomočnica dve leti in je zelo pridna delavna in prizadevna. S svojim delom je zelo pripomogla pri vključevanju romskih učencev in staršev v šolsko delo. Pomaga tako pri delu v šoli kot pri delu popoldan doma. Njeno delo in prisotnost v šoli je romskim družinam približala šolo. S pomočjo romske pomočnice se premagujejo ovire tako na jezikovnem področju kot tudi na drugih področjih. Menimo da bi bilo potrebno, da je romska pomočnica prisotna po 8 ur, saj bi tako lahko pomagala več učencem, ki njeno pomoč zelo potrebujejo".

Marija Turk,
mentorica RP na OŠ Stara Cerkev




"Na OŠ Franceta Prešerna Črenšovci podpiramo idejo o sistemiziranem delovnem mestu romskega pomočnika, saj praksa kaže, da je to delo na šoli in v vrtcu, kjer imamo učence Rome zelo potrebno in koristno. Romski pomočnik je tako postal vez med šolo, vrtcem in starši, otrokom je stal ob strani ob učnih in socializacijskih težavah, pri komunikaciji, razvoju delovnih navad, pri razvijanju odgovornosti in doseganju boljših rezultatov. Samoiniciativno je sodeloval pri mnogih dejavnostih, delavnicah, prireditvah v šoli in vrtcu, jih tudi sam organiziral in se trudil za čim boljše rezultate romskih in tudi neromskih otrok. Vodil je interesne dejavnosti z učenci Romi, pomagal pri reševanju težav, se vključeval v različne aktivnosti in tako postal nepogrešljivi del našega kolektiva. Žal nam je, da se sredstva za ta projekt zmanjšujejo, z njim pa izgubljajo predvsem učenci romske skupnosti, ki so pomoči najbolj potrebni".

mag. Marija Horvat,
ravnateljica
OŠ F. P. Črenšovci




"Bistvo uspeha je v sodelovanju in pozitivni naravnanosti.
Sodelovanje z romsko pomočnico  je bilo uspešno zato, ker nam je skupaj uspelo ustvariti prijetno in sproščeno delovno okolje v katerem smo delovali tako, da smo zadovoljevali potrebe otrok, staršev in tudi vseh strokovnih delavcev v projektu.
Njena vloga je bila neprecenljiva že na začetku projekta, pri načrtovanju obiskov na domovih otrok, poznavanju družin posameznikov, jezikovnih ovir in pri sami izvedbi vzgojnih dejavnosti z otroki, ter pri delu s starši".

Lidija Jerše, Vrtec Kočevje

"Prijetna šolska klima, različne oblike dela, upoštevanje različnih učnih stilov, odkrivanje posameznikovih močnih in šibkih področjih, sprotno spremljanje napredka posameznega učenca, pogosto preverjanje razumevanja navodil, pomoč vrstnikov in učiteljev, izdelava prilagojenih (dvojezičnih) didaktičnih pripomočkov, učnih listov, sodelovanje s starši itn., vse to je na šoli ustaljena praksa že več kot deset let. Ustvarjanje multikulturnega okolja, s tem sprejemanje večjezičnosti in kulturnosti je ena od pomembnih vodil in vizij OŠ Ob Rinži v Kočevju.
Z vključitvijo romske pomočnice  v vzgojno izobraževalno delo so se ti cilji le še bolj okrepili in uresničili. Na šoli imamo pestre in zanimive dejavnosti -od ustvarjalnih, gledaliških, plesnih itn. Občutek sprejetosti med učenci in učitelji ter starši je vse večji. Romski učenci in starši se počutijo varni: na šoli imajo nekoga, ki razume njihov jezik, običaje, kulturo. Učitelji lažje prihajajo v stik s starši, prav tako veliko lažje vzpostavljajo začetni kontakt z romskimi učenci in premagujejo jezikovne ovire. Vzoren vzgled romske pomočnice že ima močan odmev pri nekaterih romskih učencih. Izobraževanje jim predstavlja vrednoto.
Romska pomočnica nam je pokazala pot sprejemanja drugačnosti, medsebojnega razumevanja in spoštovanja. Zavedamo se, da nas medkulturnost bogati in ne siromaši ali celo ogroža".

Petra Poje,
univ.dipl. pedagoginja na OŠ OB RINŽI








 
Obvestilo – spletni piškotki!
Na naši spletni strani, uporabljamo piškotke (angl.:cookies), ki so namenjeni / zagotavljajo, da naša stran deluje optimalno, omogočajo lažjo uporabo naše spletne strani in evidentiranje obiskovalcev. V kolikor boste kliknili »Strinjam se«, boste sprejeli / namestili vse piškotke.
Ne strinjam se